Blog

Dengan bangunan tinggi Jambatan Seattle Barat yang akan dibuka semula pada 19 September, kerja pembaikan terakhir kini sedang dijalankan.

Seperti yang dilaporkan oleh WestsideSeattle pada hari Khamis, jambatan West Seattle High Rise ditutup sejak Mac 2020 ditetapkan untuk dibuka semula pada 18 September. Bolt Pengangkutan

Pembaikan akhir sedang dijalankan untuk Jambatan Seattle Barat |Westside Seattle

Pembukaan itu akan bergantung pada kejayaan menyiapkan baki kerja termasuk set akhir suntikan epoksi dan pembalut gentian karbon, penurapan, memasang platform pemeriksaan keselamatan di dalam jambatan, dan ujian keselamatan yang teguh.Semua sekatan di Jambatan Spokane St Swing (juga dikenali sebagai jambatan rendah Seattle Barat) akan berakhir pada hari yang sama.

SDOT berkongsi siaran akhbar yang menerangkan baki kerja:

Kami meneruskan kemajuan pada fasa terakhir suntikan retak epoksi dan pembalut gentian karbon minggu ini.Sambil kami melengkapkan bahagian kerja pembalut gentian karbon di bahagian bawah jambatan, kami meneruskan ke bahagian seterusnya dengan mengalihkan platform kerja di sepanjang garisan pemasangan yang kami pasang pada musim sejuk yang lalu.

Selepas kami menyelesaikan baki kerja epoksi dan gentian karbon, dan selepas polimer epoksi yang diselitkan dalam kepingan gentian karbon telah sembuh, kami akan dapat menurunkan dan mengeluarkan platform kerja dari jambatan.

Kami juga menutup sistem pasca-tegangan minggu ini dengan menyuntik sebatian grout ke dalam saluran pasca-tegangan yang mengandungi kabel yang diketatkan.Dengan mengisi saluran dengan grout, kami melindungi kabel keluli daripada udara dan kelembapan, yang menghalangnya daripada berkarat.Selepas mengisi saluran dengan grout, anak kapal mengimpal hujung sauh selepas ketegangan.

Kompaun grout dipam dari mesin di atas ke bawah melalui dek jambatan dan ke dalam saluran pasca tegangan, di mana ia akan menyelubungi kabel keluli dan mengelakkannya daripada berkarat.

Kami membuat lebih banyak kemajuan dalam kerja penyelenggaraan dan aktiviti lain yang diperlukan untuk membuka semula jambatan.Kerja-kerja ini termasuk penuangan lebih konkrit untuk tindanan baharu Lebuhraya Fauntleroy, pemasangan wayar untuk lampu pada jambatan, dan pemasangan berterusan platform pemeriksaan kekal yang akan dipasang di dalam galang jambatan.

Pembaikan akhir sedang dijalankan untuk Jambatan Seattle Barat |Westside Seattle

Anchor Bolt © 2022 Robinson Communications Inc. Hak Cipta Terpelihara.